- Szczegóły
- Opublikowano: 25 czerwiec 2017
Jesteśmy Hydrogreen Team - 17 osobowym zespołem inżynierów z Politechniki Lubelskiej, któremu przewodniczy mgr inż. Tytus Tulwin. Stworzyliśmy od podstaw pojazd zasilany wodorem, który przeszedł wszelkie testy i inspekcje techniczne, i wystartował w zawodach Shell Eco-marathon na torze Le Mans Karting International. Jest to jeden z pierwszych prototypów pojazdu na wodór w Polsce i jeden z niewielu w Europie.
Organizatorzy maratonu i specjaliści z inspekcji technicznej byli pod wrażeniem wiedzy, zaangażowania, determinacji i pracy, jaką nasz zespół włożył w zbudowanie tego pojazdu. Nasz pojazd budził podziw nie tylko ze względu na swoją szatę, która powstała dzięki współpracy z Dorian Karczmarzyk i Ubieramy samochody.pl, ale przede wszystkim dlatego, że zdecydowaliśmy się na start w kategorii pojazdów wodorowych. Podczas gdy większość zespołów po nieudanej próbie zbudowania pojazdu na wodór decyduje się na łatwiejszą kategorię pojazdów elektrycznych - my po zeszłorocznym udanym starcie na baterii elektrycznej podnieśliśmy sobie poprzeczkę i przerobiliśmy pojazd na zasilanie wodorowe.
Dokładnie pamiętamy, jak zaledwie rok temu wiele osób mówiło, że nam się nie uda, że nie mamy wystarczających funduszy, że to zbyt trudne zadanie dla tak małej grupy studentów. Na Shell Eco-marathon pokazaliśmy, że wiarą w sukces i ciężką pracą możemy osiągnąć każdy założony cel. Po raz kolejny udowodniliśmy, że dla Hydrogreen niemożliwe nie istnieje!
Po zawodach możemy chwalić się wynikiem ekwiwalentu 1000 km na jednym litrze benzyny. Oczywiście jedziemy na wodorze, a nie benzynie - jest to porównanie energetyczne, pozwalające lepiej wyobrazić sobie ekstremalną ekonomię naszego pojazdu. Zużycie wodoru, zanotowane po wjechaniu na tor wyniosło zaledwie 3 normalne litry wodoru na kilometr, przy jeździe z średnią prędkością ponad 25km/h (jest to minimalna średnia prędkość narzucona przez regulamin).
Nie możemy nie wspomnieć o naszych sponsorach głównych: GT85 Polska, MESco, Auto & Aero Technologies, Panorama Firm, ELTEM, Dorian Karczmarzyk, którzy uwierzyli w nas i postanowili wesprzeć projekt młodych, ambitnych studentów. To dzięki nim mogliśmy rozwinąć skrzydła. Jak widać nikogo nie zawiedliśmy, udowodniliśmy zarówno sobie jak i innym, że potrafimy przełożyć zdobytą wiedzę na praktykę. Dziękujemy również Ford Polska, który użyczył nam auta na czas zawodów. Podróż przebiegła więc nie tylko w miłej atmosferze ale również w komfortowych warunkach. Podziękowania kierujemy również do Dziekana Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej i Jego Magnificencji Rektora Politechniki Lubelskiej za ogromne wsparcie w realizacji projektu i pomoc, na którą zawsze mogliśmy liczyć.
Po zawodach wracamy zmęczeni ze świadomością, że daliśmy z siebie wszystko. Jak sportowcy, którzy przygotowują się cały rok by później pokazać na ile ich stać, tak i my ciężko pracowaliśmy by na Shell Eco-marathon w Le Mans zaprezentować się z jak najlepszej strony. O swój wynik walczyliśmy do końca, tym bardziej wracamy w pełni usatysfakcjonowani.
Relacja z zawodów jest dostępna tutaj: Relacja z zawodów Shell Eco-marathon Le Mans 2017.
Fotorelacja: profil Hydrogreen na Facebook'u
Official aftermovie na YouTube: Shell Eco marathon Le Mans 2017 | Hydros | Hydrogreen Team