Shell Eco-marathon Le Mans 2016

Zeszłoroczny debiut pojazdu Hydros na zawodach Shell Eco-marathon Le Mans 2016 był dla naszego zespołu Hydrogreen Team dużym wyzwaniem i niesamowitą przygodą. Zrealizowaliśmy zamierzone cele i osiągnęliśmy sukces, którego po nas nowicjuszach nikt się nie spodziewał - zużycie energi przez Hydrosa wyniosło 280km/kWh (po przeliczeniu wychodzi, że koszt przejazdu Hydrosem 1000 km wynosi zaledwie jedną złotówkę!).

 

Przez cały rok trwały intensywne prace nad pojazdem, cały zespół Hydrogreen ciężko pracował, aby ulepszyć i przygotować Hydrosa do kolejnego startu. Józef Piłsudski mówił „zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska”, a dla nas sukces w 2016 rok był tylko motywacją do dalszego rozwijania projektu i ulepszania Hydrosa.  

Shell Eco-marathon Le Mans 2017

Już 23-25 czerwca 2017 r. będziemy rywalizować z drużynami z całej Europy podczas konkursu Shell Eco-marathon Le Mans 2017. Startujemy w kategorii Prototype (druga kategoria to Urban Concept). Nasze przygotowania do zawodów mogliście śledzić na profilu Facebook i Twitter. Zachęcamy do obserwowania tych profili, jeżeli chcecie być na bieżąco i obserwować nasze postępy w Le Mans.

Jak zmienił się Hydros?

Pewnie zastanawiacie się co szykujemy na tegoroczny konkurs Shell Eco-marathon Le Mans? Hydros bardzo się zmienił od naszego startu w zawodach w 2016 roku. Nie tylko z wyglądu (o czym za chwilę), ale przede wszystkim wewnątrz. Baterię litowo-jonową zastąpiło ogniwo wodorowe, co jest najważniejszym ulepszeniem Hydrosa.

Zaprojektowany i zainstalowany przez nas układ wodorowy umożliwia nam start w wyjątkowej kategorii pojazdów wodorowych - Hydrogen (w 2016 r. startowaliśmy jako Battery Electric). Ponadto założyliśmy nową szybę, dzięki czemu nasi kierowcy będą mieli bardzo dobrą widoczność podczas jazdy na torze. Ulepszyliśmy układ sterowania, układ elektryczny, przekładnię i układ hamulcowy. Zainstalowaliśmy również superkondensatorowy bufor energii, który umożliwi nam start na pełnej mocy.

 

Siłę Hydrogreen Team stanowią ludzie

Każdy z nas poświęcił na ten projekt mnóstwo swojego wolnego czasu, jednak nie był to czas stracony. Projekt Hydros dał nam możliwość rozwijania zainteresowań zawodowych, realizacji pomysłów, sprawdzenia w praktyce własnej wiedzy, ale przede wszystkim nauczyliśmy się pracy w zespole i nabyliśmy wiele nowych umiejętności. Oto skład całego naszego zespołu:

mgr inż. Tytus Tulwin kierownik projektu,

inż. Sylwester Stachura mechanik,

inż. Jakub Stachyra mechanik,

inż. Karol Stanilewicz mechanik,

inż. Rafał Saj mechanik,

inż. Bartłomiej Socha mechanik,

inż. Paulina Mirosław marketing, kompozyty,

inż. Agnieszka Mikulska kierowca,

inż. Bartłomiej Mazurek mechanik,

Jakub Kisała mechatronik,

Paweł Krawczyk mechatronik,

Adam Zubala mechanik,

Paweł Golan mechatronik,

inż. Weronika Madras marketing,

Kamila Golan kierowca,

Mateusz Borkowski elektronik,

mgr inż. Patryk Sokołowski konstruktor,

dr hab. inż. Jacek Czarnigowski, prof. PL opiekun projektu.

Hydrogreen Team podczas pracy przy pojeździe

 

Hydros w nowej odsłonie...

Na koniec uchylimy rąbka tajemnicy - już niedługo zobaczycie Hydrosa w zupełnie nowej odsłonie. Mimo że Hydros zawsze wyróżniał się swoim oryginalnym wyglądem, w tym roku przygotowaliśmy coś ekstra. Wyjątkowy projekt wizualny przygotował współpracujący z nami bardzo zdolny grafik Dorian Karczmarzyk, natomiast obklejeniem pojazdu folią 3M zajmuje się firma Ubieramy Samochody.

Ubieramy Samochody
Więcej o nowym wyglądzie Hydrosa już wkrótce!

 

Podziękowania

Chcielibyśmy serdecznie podziękować sponsorom głównym, bez których realizacja tego projektu byłaby niemożliwa:

Podziękowania kierujemy również do Dziekana Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej i Jego Magnificencji Rektora Politechniki Lubelskiej za ogromne wsparcie w realizacji projektu i pomoc, na którą zawsze mogliśmy liczyć. 

 

Do zobaczenia w Le Mans!

 

Panel Wszelkie prawa zastrzeżone ©