Hydros

Hydros to prototyp innowacyjnego trójkołowego pojazdu wyposażonego w napęd elektryczny. Pojazd został zaprojektowany, tak aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu. Konstrukcja opiera się na monokoku wykonanym z nowoczesnych lekkich materiałów kompozytowych.

Celem projektu jest wystartowanie i stanięcie na podium w zawodach Shell Eco Marathon. Zawody Shell Eco Marathon odbywają się co roku na trzech kontynentach - Europa, Ameryka i Azja. Shell Eco- Marathon to wydarzenie sprzęgające świat nauki, techniki i przemysłu w zawodach, gdzie liczy się efektywność pojazdu pod kątem zużycia energii.

Profil Facebook : HydrogreenTeam

Filmy na kanale YouTube.

Aktualności na profilu Twitter.

Strona zespołu Hydrogreen: www.hydrogreen.pl

Projekt nasz jest wspierany przez:

  • Katedra Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych Politechniki Lubelskiej
  • Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej
  • Katedra inżynierii Materiałowej Politechniki Lubelskiej
  • Katedra Automatyzacji Politechniki Lubelskiej

Aktualni sponsorzy główni:

  • Fundacja INOTECH
  • Auto & Aero Technologies Sp. z o.o.
  • Panorama Firm
  • GT85 Polska
  • MESco  
  • ELTEM
  • Dorian Karczmarzyk

Aktualni sponsorzy:

  • Ford Polska  

Opiekun projektu: Dr hab. inż. Jacek Czarnigowski, prof. PL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik projektu: mgr inż. Tytus Tulwin Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Siedem polskich drużyn wystartuje w 34. edycji zawodów Shell Eco-marathon 2018 , które odbędą się między 5 a 8 lipca w Londynie. Zadaniem uczestników będzie pokonanie jak najdłuższego dystansu na ekwiwalencie jednego litra paliwa, a w przypadku pojazdów elektrycznych – 1 kWh.

Pojazdy Shell Eco-marathon oraz Angielski piętrowy autobus w Londynie
Źródło: informacje prasowe shell.pl

Zawodnicy uczestniczący w Shell Eco-marathon 2018 staną w obliczu wyzwania, którego tradycje sięgają 1985 roku. Rywalizacja odbywa się w dwóch kategoriach: Prototype i UrbanConcept. Podczas tegorocznego Shell Eco-marathon umiejętnościami w zakresie projektowania i konstrukcji pojazdów pochwali się łącznie 175 zespołów z 24 krajów z Europy i spoza kontynentu.

Z Polski na konkurs szykuje się siedem zespołów studenckich.

W kategorii UrbanConcept wystartuje drużyna SKAP 2 z Politechniki Warszawskiej oraz zespół Smart Power Urban z Politechniki Śląskiej. 

W kategorii Prototype wezmą udział drużyny:

  • Rotor z Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie (etanol),
  • SKAP z Politechniki Warszawskiej (etanol),
  • Iron Warriors z Politechniki Łódzkiej (benzyna),
  • Hydrogen CarPG z Politechniki Gdańskiej (wodór),
  • Hydrogreen Pollub z Politechniki Lubelskiej (wodór).

Bolidy startujące w kategorii Prototype to futurystyczne, opływowe pojazdy z trzema lub czterema kołami. Podstawową zasadą przy ich projektowaniu jest zmniejszenie tarcia i zmaksymalizowanie ich efektywności energetycznej. Natomiast kategoria UrbanConcept stworzona jest dla bardziej konwencjonalnych pojazdów zaprojektowanych i zbudowanych zgodnie z wymaganiami drogowymi dostosowanymi do potrzeb dzisiejszych kierowców.

34. edycja Shell Eco-marathon będzie głównym punktem festiwalu pomysłów i innowacji Make the Future Live, który odbędzie się w dniach 5–8 lipca w Parku Olimpijskim Królowej Elżbiety w Londynie.

"Shell Eco-marathon prezentuje to, co najlepsze w nauce, technice, inżynierii i matematyce. Pokazuje, jak wysoki poziom specjalizacji w tych dziedzinach jest potrzebny do skonstruowania niezwykle energooszczędnych środków transportu" – mówi Norman Koch, globalny dyrektor generalny festiwali Make the Future.

Podczas zeszłorocznej edycji konkursu francuski zespół Microjoule-La Joliverie przejechał na jednym litrze paliwa 2503,9 km, co odpowiada podróży z Londynu do Marsylii i z powrotem. Konkurencja w tegorocznym konkursie będzie zacięta, ponieważ zespoły nie szczędzą starań, by skonstruować pojazdy, które pokonają jeszcze większy dystans.

W tym roku Polską edycję Shell Eco-marathon objęły patronatem Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

 

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl 
PAP - Nauka w Polsce

Studenckie Koło Naukowe Napędy Lotnicze podczas Dnia Otwartego Politechniki Lubelskiej 2018

W dniu dzisiejszym mieliśmy zaszczyt uczestniczyć w Dniu Otwartym Politechniki Lubelskiej 2018. Dzień Otwarty Politechniki Lubelskiej to ważne wydarzenie dla maturzystów i kandydatów na studia. Jest to najlepsza okazja do rozmów ze starszymi kolegami na temat warunków studiowania oraz zapoznania się z działalnością uczelnianych kół naukowych i organizacji studenckich.

Przy naszym stanowisku przez cały dzień byli obecni członkowie naszego Studenckiego Koła Naukowego Napędy Lotnicze (Katedra Termodynamiki Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych Wydziału Mechanicznego), którzy służyli pomocą. Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się między innymi z możliwościami pracy w kole naukowym oraz poznania tajników projektu Hydros. 

Czytaj więcej: Dzień otwarty Politechniki Lubelskiej 2018

Kiedy konne powozy wyszły z mody?

Wszystko zaczęło się od koni. Albo może wielbłądów lub psów? Nie wiemy jakie zwierzę prehistoryczna ludność wybrała jako pierwsze. Wiemy jednak, że przełom nastąpił, gdy ludzie zdali sobie sprawę, że żyjące wokół nich zwierzęta można oswoić i wykorzystać jako napęd. Tak powstały pierwsze silniki - były nimi zwierzęta. I choć pierwszy projekt pojazdu z własnym napędem (napędzanego sprężyną) narysował już Leonardo Da Vinci, to pierwszy pojazd mechaniczny napędzany tłokowym silnikiem parowym zbudowano dopiero w 1769 roku. Niedługo po tym zaczęły powstawać elektromobile, czyli pierwsze pojazdy elektryczne zasilane z baterii akumulatorów. Już wtedy osiągały one prędkości przekraczające 100 km/h, a na początku XX wieku zaczęto używać ich jako miejskie taksówki.

Electrobat - na bazie tego pojazdu stworzono nowojorskie taksówki elektryczne

O początkach marki Mercedes-Benz

Jadnak dotychczas największą karierę zrobiły pojazdy wyposażone w silnik spalinowy. Wynalazł go Niemiec Siegfried Marcus i w 1875 roku zbudował pierwszy użyteczny pojazd z silnikiem spalinowym, który uważamy dzisiaj za prototyp nowoczesnego samochodu.

Czytaj więcej: Od sprężyny Leonarda Da Vinci do świata elektrycznych samochodów Elona Muska

Hydrogreen Team został oficjalnie zakwalifikowany do udziału w Shell Eco-marathon Europe 2018!!!

Shell Eco-marathon Europe to najważniejsze i największe zawody energooszczędnych pojazdów w Europie. W tym roku konkurs odbędzie się w Queen Elizabeth Olympic Park w Londynie:

 

Queen Elizabeth Olympic Park © Simon Hadleigh-Sparks - All rights reserved.

© Simon Hadleigh-Sparks - All rights reserved

 

Więcej informacji o naszym pojeździe znajdziecie tutaj: Hydros - energooszczędny pojazd wodorowy

Jesteśmy Hydrogreen Team - 17 osobowym zespołem inżynierów z Politechniki Lubelskiej, któremu przewodniczy mgr inż. Tytus Tulwin. Stworzyliśmy od podstaw pojazd zasilany wodorem, który przeszedł wszelkie testy i inspekcje techniczne, i wystartował w zawodach Shell Eco-marathon na torze Le Mans Karting International. Jest to jeden z pierwszych prototypów pojazdu na wodór w Polsce i jeden z niewielu w Europie. 

Czytaj więcej: Podsumowanie zawodów Shell Eco-marathon Le Mans 2017

Panel Wszelkie prawa zastrzeżone ©