Hydros

Hydros to prototyp innowacyjnego trójkołowego pojazdu wyposażonego w napęd elektryczny. Pojazd został zaprojektowany, tak aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niesamowicie niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu. Konstrukcja opiera się na monokoku wykonanym z nowoczesnych lekkich materiałów kompozytowych.

Celem projektu jest wystartowanie i stanięcie na podium w zawodach Shell Eco Marathon. Zawody Shell Eco Marathon odbywają się co roku na trzech kontynentach - Europa, Ameryka i Azja. Shell Eco- Marathon to wydarzenie sprzęgające świat nauki, techniki i przemysłu w zawodach, gdzie liczy się efektywność pojazdu pod kątem zużycia energii.

Profil Facebook : HydrogreenTeam

Filmy na kanale YouTube.

Aktualności na profilu Twitter.

Strona zespołu Hydrogreen: www.hydrogreen.pl

Projekt nasz jest wspierany przez:

  • Katedra Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych Politechniki Lubelskiej
  • Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej
  • Katedra inżynierii Materiałowej Politechniki Lubelskiej
  • Katedra Automatyzacji Politechniki Lubelskiej

Aktualni sponsorzy główni:

  • Auto & Aero Technologies Sp. z o.o.
  • GT85 Polska
  • MESco  
  • ANSYS
  • Dorian Karczmarzyk

Aktualni sponsorzy:

  • Renault
  • Swagelok
  • ANWOD

Opiekun projektu: Dr hab. inż. Jacek Czarnigowski, prof. PL: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik projektu: mgr inż. Tytus Tulwin Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Poniedziałek 12:00

Jesteśmy teraz w drodze z Londynu do Polski. Zawody były dla nas bardzo udane - osiągnęliśmy wszystkie założone cele, dzięki znakomitej pracy zespołowej. Ciężka praca i zaangażowanie pozwoliły nam uzyskać 6 wynik w naszej klasie osiągając 350 km/m3 wodoru, co można przeliczyć na 930 km na litrze benzyny. Tropikalna pogoda Londynu oraz atmosfera życzliwej i zaciętej rywalizacji spowodowała, ze zostawiliśmy tam dużo potu i krwi, ale warto było! Ten tydzień był dla zespołu wielkim przeżyciem. Zostaliśmy pochwaleni przez organizatorów za kapitalna i bezpieczna jazdę kierowcy oraz za znakomite przygotowanie pojazdu, tym bardziej ze był to nasz debiut w największych zawodach studenckich świata. Już nie możemy się doczekać przyszłego roku, ponownej możliwości udziału w zawodach i poprawienia swojego wyniku.

Zespół Hydrogreen Pollub z pojazdem wodorowym Hydros na zawodach Shell Eco-marathon Europe 2018 w Londynie

Niedziela 17:00

Nasz wynik to 350 km/m3 wodoru! Więcej info wkrótce!

Pojazd zespołu Hydrogreen Pollub - Hydros na torze podczas zawodów Shell Eco-marathon 2018 w Londynie

 

Niedziela 11:30

Dzisiaj od rana intensywnie przygotowujemy się do startu. Zrobiliśmy przedstartową checklistę by w czasie przygotowań do wyjazdu na tor nie pominąć żadnych czynności.


Najdroższa lampa świata zasilana Hydrosem, czyli ostatnie testy ogniwa przed dzisiejszym startem na Shell Eco-marathon Europe 2018 w Londynie.

Sobota 15:00

Niestety chochlik techniczny uniemożliwił nam ukończenie pełnego przejazdu. Jutro znowu wracamy na tor.

Sobota 13:30

Jesteśmy gotowi do startu i zaraz wyjeżdżamy na tor. Niech Was nie zdziwi koc ratunkowy leżący na Hydrosie. W Londynie są ogromne upały, a mając na uwadze komfort kierowcy nie chcemy, żeby wnętrze Hydrosa nagrzało się już przed startem.


Hydros przed wyjazdem na tor zawodów Shell Eco-maratho Europe 2018 w Londynie

Sobota 7:30

Jesteśmy już w drodze na Queen Elizabeth Olympic Park, by zdążyć na poranny briefing. Od godziny 12:00 zaczynają się starty w naszej kategorii Prototype.

Piątek 18:00

Przejechaliśmy 12 okrążeń na torze, co daje prawie 12 km. Kamila została wyróżniona pochwała przez dyrektora wyścigu za idealne wykonywanie wszystkich manewrów i wyjątkowo bezpieczne zachowanie na torze. Teraz należą jej się ogromne brawa i odpoczynek, ale już czekają na nią dziennikarze z jednej z polskich telewizji, którzy przyjechali do Londynu by śledzić zmagania zespołów z Polski. Więcej info już wkrótce!

Film: Hydros na torze zawodów Shell Eco-marathon

Piątek 16:00

Hydros na torze! Cały zespół Hydrogreen Pollub na widowni kibicuje Kamili, która kieruje bolidem. Bądźcie z nami!

Piątek 12:00 

Po porannym briefingu przygotowujemy pojazd do jazd na torze. Dzisiejszy dzień przeznaczony jest przede wszystkim dla kategorii Urban Concept. Nasza kategoria - Prototype wyjeżdża na tor o 15:30 i tylko na dwie godziny. Równocześnie po torze może jeździć maksymalnie 22 pojazdy przez 35 minut, co przy ponad 100 zespołach sprawia, że najprawdopodobniej nie wszyscy zdążą dzisiaj wyjechać na tor. Kolejka ustawia się już od rana, aktualnie jest około 40 czekających zespołów. My również ustawiamy się w kolejce i mamy nadzieję, że wytrzymamy tu jakoś do 15:30 - przy temperaturze 28°C panującej dzisiaj na Queen Elizabeth Olympic Park nie będzie to łatwe.


Hydrogreen Pollub czekający w kolejce przed wjazdem na tor zawodów Shell Eco-marathon 2018

Czwartek 19:00

W końcu mamy chwilę czasu, żeby spokojnie coś zjeść. Klimatyzowana stołówka to miła odmiana od "typowej" tropikalnej angielskiej pogody. Pogoda w Londynie jest dla nas zdecydowanie niemałym zaskoczeniem - codziennie towarzyszy nam bezchmurne niebo i upalne temperatury sięgające ponad 26 °C.

Czwartek 16:00

Przeprowadziliśmy testy na torze. Wykonane przejazdy pozwoliły nam na sprawdzenie działania wszystkich podzespołów, a zabrane dane z telemetrii posłużą nam do analiz. 

Film: testy pojazdu Hydros podczas Shell Eco-marathon 2018

Czwartek 12:00

We've got it! Przeszliśmy wszystkie etapy inspekcji technicznej i Hydros został dopuszczony do wyjazdu na tor! Bardzo się cieszymy, tym bardziej, że inspekcja jest bardzo rygorystyczna i wiele drużyn wciąż boryka się z różnymi problemami, które nie pozwalają na zaliczenie kontroli.

Oficjalne pomiary Hydrogreen Pollub:

Waga pojazdu: 36 kg,
Nośność pasów bezpieczeństwa: 700 N,
Hamulce testowane na pochylni nachylonej pod kątem 18 stopni.

Film: inspekcja techniczna podczas Shell Eco-marathon 2018


Moment przyklejenia naklejek potwierdzających przejście kontroli bezpieczeństwa i inspekcji technicznej przez Hydrogreen Pollub.


Zespół Hydrogreen Pollub po pomyślnym przejściu kontroli technicznej na Shell Eco-marathon Europe 2018


Tabela wyników prezentująca listę zespołów kategorii Prototype z pojazdami wodorowymi, które zaliczyły inspekcję techniczną na Shell Eco-marathon Europe 2018, wśród nich Hydrogreen Pollub

Czwartek 8:00

Kierowcy i manager znowu musieli wcześnie wstać, by uczestniczyć w briefingu. Pozostała część zespołu jest już w drodze na paddocki. Dzisiaj czeka nas ostatnia, najtrudniejsza część inspekcji - kontrola układu wodorowego. Jest stres, ale mamy nadzieję na powodzenie. Trzymajcie kciuki!

Środa 17:00

Jak widzicie, inspekcja techniczna trwała bardzo długo, ale najważniejsze jest to, że zaliczyliśmy już 9 etapów! Na dzisiaj kończymy prace, to był długi i emocjonujący dzień. Po krótkim odpoczynku planujemy wybrać się do centrum, by zobaczyć najważniejsze zabytki Londynu i przespacerować się wzdłuż Tamizy. 

Środa 14:00

Zostaliśmy wezwani przez inspektorów technicznych i wchodzimy na inspekcję! Trzymajcie kciuki!

Środa 12:00

Dzisiejszy dzień na zawodach Shell Eco-marathon Europe 2018 upływa nam pod znakiem oczekiwania. Cały czas jesteśmy w pełnej gotowości i czekamy na wezwanie kontroli technicznej. Kolejka jest długa, ale już niedługo nasza kolej!

Środa 8:00

Kierowcy i manager zespołu Hydrogreen biorą udział w briefingu, który prowadzi Gilles Vanier, manager techniczny Shell Eco-marathon. Najważniejsze informacje dla kierowców dotyczą przejazdów po torze. Tor ma długość 945 metrów. Aby zaliczyć kwalifikowany przejazd pojazd musi przejechać 15 okrążeń ze średnią prędkością co najmniej 25 km/h i w czasie nie dłuższym niż 35 minut.

Wtorek 13:00

Zarejestrowaliśmy się na inspekcję techniczną i jesteśmy 87 drużyną spośród ponad 150 w kolejce. Czas oczekiwania poświęcimy na drobne poprawki i ulepszenia pojazdu.

Wtorek 9:00

Dotarliśmy na miejsce zawodów, jesteśmy na Queen Elizabeth Olympic Park. W biurze Shell Eco-marathon zarejestrowaliśmy nasz zespół, a wszyscy członkowie Hydrogreen Pollub przeszli obowiązkowe szkolenia BHP. Po rozpakowaniu wszystkich rzeczy i "zadomowieniu się" w paddocku, zajęliśmy się pracami przy Hydrosie. 

Film: miasteczko Shell Eco-marathon i dzisiejsze prace w paddocku Hydrogreen Pollub

Poniedziałek 21:00

Wylecieliśmy z Lublina na zawody Shell Eco-marathon Europe 2018 o godzinie 17:20. Po nieco ponad dwugodzinnym locie byliśmy już na lotnisku Londyn-Luton, skąd udaliśmy się na campsite zlokalizowany nieopodal Queen Elizabeth Olympic Park, gdzie odbywają się zawody. Po rozbiciu namiotów, wszyscy szybko poszliśmy spać, by od rana mieć energię na rozpakowywanie Hydrosa i przygotowania go do przejścia kontroli technicznej.

 


Zespół Hydrogreen Pollub wylądował na lotnisku Londyn-Luton!


Twitter: https://twitter.com/hydrogreenteam
Facebook: https://www.facebook.com/hydrogreenteam/

 

W tym roku do naszego zespołu dołączyło dwóch nowych Sponsorów:

 

ANWOD

ANWOD Zakład Produkcji Armatury Wodociągowej jest producentem armatury wodociągowej. Asortyment firmy obejmuje szeroki wybór produktów do wykonywania przyłączy wodociągowych – nawiertek, zasuw z opaską, aparatów do nawiercania wodociągów pod ciśnieniem oraz do budowy sieci wodociągowych – zasuw kołnierzowych, zasuw gwintowanych, kształtek żeliwnych oraz wiele innych produktów. www.anwod.com.pl

 

Renault

Grupa Renault to przedsiębiorstwo międzynarodowe wywodzące się z Francji. Marka ma za sobą ponad 115 lat doświadczenia. Na rynku polskim działa od 1991 roku. Projektuje, produkuje i sprzedaje samochody osobowe i dostawcze pod trzema markami: Renault, Dacia i Renault Samsung Motors. Dzisiaj jest 4. producentem samochodów na świecie, 6. producentem samochodów w Polsce. www.renault.pl

  

Dziękujemy za zaufanie!

Jest nam niezmiernie miło poinformować, że nasz dotychczasowy Sponsor Główny GT85 Polska​ będzie kontynuował współpracę z zespołem Hydrogreen!

 

GT85 Polska to jedna z najbardziej innowacyjnych lubelskich firm, zajmuje się projektowaniem i produkcją myjni przemysłowych oraz maszyn dla różnych gałęzi gałęzi przemysłu własnej marki TARRA. Jest wiodącym producentem zaawansowanych rozwiązań w dziedzinie technologii mycia i odtłuszczania części dla przemysłu z branży motoryzacyjnej, lotniczej, odlewniczej, grzewczej, maszynowej i innych.

 

TERRA GT-85

Czytaj więcej: GT85 Polska Sponsorem Głównym zespołu Hydrogreen!

Wczoraj nasz wieloletni Główny Sponsor MESco Sp. z o. o. podpisał umowę o współpracy z Politechniką Lubelską, którą reprezentował JM Rektor prof. dr hab. inż. Piotr Kacejko.

współpraca MESco i Politechnika Lubelska

To ważne wydarzenie dla pracowników i studentów naszej Uczelni, gdyż oprogramowanie ANSYS, Inc. jest niezbędnym narzędziem do wielu badań symulacyjnych i obliczeń inżynierskich.

Cieszymy się, że nasz zespół Hydrogreen mógł być prekursorem tej współpracy!

Firma Swagelok, sponsor projektu Hydros, przedłużył współpracę z zespołem Hydrogreen na kolejny rok!

Firma Swagelok (USA) jest wiodącym na świecie producentem i dostawcą najwyższej klasy elementów systemów przepływowych - zarówno dla poszczególnych gałęzi przemysłu (chemia, petrochemia, energetyka, farmacja, półprzewodniki, przemysł motoryzacyjny, stoczniowy, zbrojeniowy, etc.), jak i dla instalacji badawczych i laboratoryjnych. W naszej ofercie posiadamy szeroki wybór armatury złącznej takiej jak: złącza zaciskowe, gwintowane, spawane, VCR, VCO, szybkozłącza, zawory, reduktory, węże, rury, filtry, cylindry, narzędzia do montażu, a także gotowe systemy poboru i przesyłu prób. Oferujemy elementy w rozmiarach od 1/16 cala do 2 cali (wraz z odpowiednikami metrycznymi), w różnej klasie czystości (standard do UHP) i o różnych parametrach pracy (ciśnienia od próżni do 60 000 psig (4 134 bar), temperatury od warunków kriogenicznych do kilkuset stopni Celsiusa (>600 st. C)). 

Swagelok sponsor zespołu Hydrogreen

Czytaj więcej: Swagelok przedłuża współpracę z zespołem Hydrogreen!

Panel Wszelkie prawa zastrzeżone ©