- Szczegóły
- Opublikowano: 24 czerwiec 2017
Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was krótką relację z zawodów Shell Eco-Marathon. Jeśli jesteście ciekawi jak w tym roku wygląda ulepszony Hydros i jak poradziliśmy sobie w trakcie zawodów - zapraszamy do przeczytania!
Ostatnie testy
Jednak zanim o zawodach, wspomnimy jeszcze o testach, które przeprowadziliśmy przed wyjazdem. Dzięki uprzejmości ODTJ Lublin mieliśmy możliwość przeprowadzenia testów Hydrosa na profesjonalnym torze. To ostatni etap przygotowań, gdzie sprawdzaliśmy jak pojazd zachowuje się podczas jazdy. W ubiegłym roku startując z napędem elektrycznym przekonaliśmy się, że wszystko może się zdarzyć i musimy być przygotowani na każdą ewentualność. W tym roku podnosimy sobie poprzeczkę i startujemy w kategorii Hydrogen, czyli w kategorii pojazdów z układem wodorowym. Testy pozwoliły nam zminimalizować niechciane niespodzianki i usprawnić układ.
W drogę!
Dzięki pozytywnej atmosferze w zespole i wygodnych samochodach nasza ponad 20 godzinna droga z Lublina do Le Mans minęła bardzo szybko.
Zespół Hydrogreen przed zawodami Shell Eco-marathon Le Mans 2017
Dzień I
Piątek na torze Circuit Karting International Le Mans był dniem otwarcia Shell Eco-Marathon. Zarejestrowaliśmy Hydrosa, wzięliśmy udział w oficjalnym otwarciu zawodów i przeszliśmy szkolenie dotyczące bezpieczeństwa. Nasi kierowcy - Agnieszka Mikulska i Kamila Golan - przeszły po torze i starały się jak najlepiej poznać trasę przejazdu. My wprowadziliśmy kilka niezbędnych poprawek, tak aby drugiego dnia po otwarciu toru Hydros mógł wyjechać na trasę na pełnej sprawności.
Dzień II
Sobota rano na zawodach Shell Eco-marathon to czas, w którym zespoły muszą przejść kontrolę bezpieczeństwa i kontrolę techniczną. Z układem wodorowym nie ma miejsca na błędy. Kontrola pojazdów wodorowych jest szczególnie rygorystyczna - wyjazd na tor jest możliwy tylko i wyłącznie, jeśli pojazd spełnia wszystkie wymagania przedstawione w regulaminie, a nawet najmniejsze nieprawidłowości dyskwalifikują pojazd z udziału w zawodach.
Na inspekcji technicznej nie było lekko, aby pojazd spełnił rygorystyczne wytyczne pracowaliśmy do ostatniej chwili. Można powiedzieć, że do ostatniej sekundy usprawnialiśmy układ, ale jak się później okazało walka się opłaciła. Hydros przeszedł wszystkie etapy inspekcji technicznej i kontroli bezpieczeństwa i został zakwalifikowani do startu w zawodach Shell Eco-marathon Le Mans 2017 na torze Le Mans Karting International.
Dzień III
Niedziela, czyli trzeci dzień zawodów Shell Eco-marathon Le Mans 2017 był dniem oficjalnych startów na torze. W tegorocznych zawodach brało udział 40 drużyn z całej Europy. Hydros startował w kategorii Prototype Hydrogen (prototypy pojazdów z zasilaniem wodorowym). Rano skupiliśmy się na dostosowaniu przełożenia do toru, a po otwarciu zawodów na tor wyruszyła dobrze wszystkim znany pierwszy kierowca inż. Agnieszka Mikulska, która ma już doświadczenie na torze Le Mans Karting International. Zdobyła je rok temu debiutując za kierownicą Hydrosa. Na pewno nasz drugi kierowca Kamila Golan skorzysta z doświadczenia i rad Agnieszki, podczas swojego przyszłorocznego debiutu.
Agnieszka Mikulska również w tym roku nas nie zawiodła radząc sobie rewelacyjnie za sterami pojazdu. Ukończyliśmy przejazd z satysfakcjonującym wynikiem, który kwalifikuje nas do głównych zawodów Shell Eco-Marathon London 2018!
Zespół Hydrogreen na zawodach Shell Eco-Marathon Le Mans 2017
Pełna fotorelacja dostępna jest na profilu Facebook:
Fotorelacja Hydrogreen na zawodach Shell Eco-marathon 2017